Wstęp

Witam na blogu xnstrukcje. Blog stworzony został z zamiarem pomocy początkującym szabloniarzom. Instrukcje piszę sama, czasami podaje linki do innych potrzebnych stron. Główne posty dotyczą w szczególności CSSa i podstawowego HTMLu.
!!ważna ankieta!!

Popularne posty

Aktualności

Nowe instrukcje:
- Animacja, czyli @keyframes
- Level up #2
- Tworzenie szablonów - cz. 3

AKTUALIZACJA: 10.06.2019

28.10.2014

Efekty CSS #1 - Obrazek

(c)moja (stara, jeszcze z początków, ale nie jest taka brzydka xd)

Mamy duże ilości ładnych efektów w kodzie CSS. Muszę się przyznać, że jak zaczynałam przygodę z tworzeniem szablonów to uwielbiałam używać efektu zwijanych rogów zdjęć w poście. Było to dla mnie coś tak estetycznego i satysfakcjonującego, że nie mogłam się powstrzymać i większości szablonów dodawałam ten efekt. Więc jak to należy przychodzę do was z instrukcją na wyżej wspomniane zawijanie rogów obrazków.
Mała dygresja: możemy wykorzystać też ten efekt w sposób odwrotny, czyli na rozwijanie rogów.
Zapraszam więc to przeczytania tej jakże króciutkiej instrukcji.


Vol.1 Live podgląd >> klik.

1. Wchodzimy w Motyw>Dostosuj>Dodaj arkusz CSS.
    1(b). Zalecam wstawienie do postu, który jest na stronie głównej i jest widoczny, obrazka, abyśmy widzieli co robimy.

2. Kiedy mamy już wolny arkusz możemy zacząć pisanie. A więc podaję wam kod i tłumaczenia(szczegółowe na samym dole):

.post-body img {
border-radius: 0px; /*zaokrąglenie rogów*/
transition:all 1s;
-moz-transition:all 1s;
-webkit-transition:all 1s;
-o-transition:all 1s;
}

.post-body img:hover {
border-radius: 40px;
transition:all .60s;
-moz-transition:all .60s;
-webkit-transition:all .60s;
-o-transition:all .60s;
}

Vol.2 Live podgląd >> klik.

.post-body img {
border-radius: 100%;
transition:all 1s;
-moz-transition:all 1s;
-webkit-transition:all 1s;
-o-transition:all 1s;
}

.post-body img:hover {
border-radius: 0%;
transition:all .60s;
-moz-transition:all .60s;
-webkit-transition:all .60s;
-o-transition:all .60s;
}

border-radius - zaokrąglenie rogów, można podawać je w pikselach (px) bądź w procentach (%);
jeśli wpisujemy wartość w pikselach otrzymujemy zaokrąglony kwadrat/prostokąt(zależy od obrazka), jeśli jednak posługujemy się procentami wtedy mamy doczynienia z kołem/owalem
transition - przejście/efekt, tu ustawiamy ile ma trwać przejście; moz - odpowiada mozilli, webkit - dla chrome i safari, o - dla opery

Jedna z krótszych instrukcji i naprawdę prostych. Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe, jeśli jednak nie do końca, piszcie w komentarzach bądź w zakładce "Pytania".
Do następnej instrukcji!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

scroll to top